_sharax journal_ _a word or two or more about her journey day-to-day _what she thinks that she might not share verbally _what she amazed at, who she wrote about, when she experience it, where have she been, which she prefer more, how she express it_

Thursday, September 27, 2007

_acting_busy_

betull... aku mmg ACTING BUSY... nak kata banyak kerja, x jugak... aku pun tatau kenapa... aku amat x suka bila aku kene buat sesuatu, tapi aku tatau ape objektifnya...

sebab aku acting busy, banyakk sangat hal2 jadik tertangguh (read: saja menangguh)...
1. contact Pn Suzana.. my ex-UTP-mate... dah dekat 2 minggu aku janji nak call dia... x tercall-call lagik!!!!!
2. hutangku ngan Ms Adda... task log + account details... x sampai hati nak bagi account details jek without task log...
3. hutang-satay-ku kepada kawan2... Kak Watie, En AbA, Kak Leen, Mahdi....
4. tengah pikir lagik... tolong bagitau aku ek kalau ade pape gue tertinggal...

baru2 nih, En Kelapa telah memesej YM aku... lama x borak ngan mamat tuh... tapi, as usual, lately sbb aku acting busy, xdpt borak cam dolu2.. yela, dolu2 aku mmg duk ngadap screen buat koding ajek... so, mmg kalau ader kelip2 oren tuh; amat cepat aku bagi response... lately, mmg response lag aku amat lama... sorry yek kawan2... DUNIA.... kadang2 aku terfikir, betapa rendunya masa dolu2... masa kat Knet (praktikel), layan cerium-d tapi keje alhamdulillah... masa kat Skali, kawan2 yang supportive: keje pun aku suka buat: tapi sbb dah boring asyik ngadap NF, aku pun tukar angin... memang terus bertukar angin aku... x sampai 4 bulan di Damai, aku taruk 24 hours notice!!! alhamdulillah, bak kata Pn Imah (expecting her 2nd child) muka rezeki, dapat aku menyambung rezeki kat PC... Masuk bulan ke 5 ke 6, aku dah mula bosan... Aku terfikir, mungkin aku kene patah balik jadik Programmer kut!!!! I don't fit working with TOO MUCH PEOPLE... hahahhaa... Aku kena hanya bekerja ngan koding, skripting, browser, data-data... live thingy kat internet & komputer tuh... routine2 nie memang aku out-of-scope lar kut... uwaa... nak carik kaunselor lagik skali!!!!

in between, aku rasa macam baik aku tukar bidang kut... jadik travel planner... tapi, nak start tuh caner ek???

8 Comments:

Blogger dcharmed typed...

Saya cadangkan cik shara untuk cuba merealisasikan impian cik shara mengikut pemikiran yang adil. Tidak semestinya kita hanya perlu mengikuti kata hati, kerana ianya hanya akan memakan diri...

Tapi kalau berasa nak kembali ke zaman jadi programmer-capok cam dulu, saya sedia untuk mengiringi cik shara kembali ke zaman itu, dimana mungkin kita dapat kembali kepada rutin bergambar bersama, mahupun bersama memecahkan kepala kepada 9 area kerosakan otak! Kan menarik tuh!!! Lama-lama kita boleh wujudkan satu empayar extreme coder yang tau camne nak hack website2 perbankan dan debitkan RM0.02 kedalam account kita setiap hari sampai kita mati! LOL!!!

23:04

 
Blogger Tok Mie 7 @ Azmi Ahmad typed...

Assalamualaikum Cik,

1. Saya dengan ikhlas halalkan hutang satay tu :(

2. Hari tu Skali ada advertise half page kat Star. Awak pun tau sapa nak contact :)

3. Yang cadangan nak hack bank kat atas tu, saya tak campur... LOL

4. Sama2 kita gandakan amalan di 10 hari terakhir Ramadhan 2007. Takut ini Ramdhan terakhir kita....

Wassalam.

22:19

 
Blogger Shara typed...

cik adda.. saya sedang dalam proses pemikiran skarang nih.. harap ianya adil dan saksama.. ape2 nanti, akan saya ceritakan.. ehehe...

en azmi.. ade saya baca iklan tuh, tp ade sesuatu dlm diri yg masih menghalang saya cuba ke sana skalilagi..

23:25

 
Blogger Watie Zakaria typed...

hahaha.. ermm.. one comment for me.. life wont be so easy.. and truth, u just go with the flow.. and the important thing.. do what u passionate to do.. ikut cara Jim collins:
1- what u best at
2- what u passionate
3- lupa la apa.. cuba baca buku skali lagi. huhu

17:57

 
Blogger Shara typed...

hahaha.. tu la masalahnnye... nak cari yang what i am best at, what am i passionate of... kuikuikui...
akak, kasi pinjam SkaliLagi kat gue.. nak baca lar...

10:08

 
Blogger Tok Mie 7 @ Azmi Ahmad typed...

Ekonomi tengah merundun. Di mana bumi dipijak, junjung dulu langit di situ dengan tekun. Tapi, kalau nak juga jadi usahawan sekarang, masih ada peluang ambil loan Majlis Belia.... saya dah terlepas umur ;P

Ada tengok iklan "Aloo Kawan?"
http://bizmind.blogspot.com/

23:13

 
Blogger Tok Mie 7 @ Azmi Ahmad typed...

Last point (i promise). Goto www.punb.com.my and check out the PROSPER programme. Kalau tak suka kerja dengan orang, kerja sendiri :)

23:28

 
Anonymous Anonymous typed...

aduhai geng, awat hang cm kronik sgt??

09:13

 

Post a Comment

<< Home