_sharax journal_ _a word or two or more about her journey day-to-day _what she thinks that she might not share verbally _what she amazed at, who she wrote about, when she experience it, where have she been, which she prefer more, how she express it_

Thursday, March 29, 2007

_kita_hanya_merancang_v2_

ahaks.. ader version 2? yups.. ape nak buat, kalau dah saling berkaitan, ditambah pula kurang kekreatifan untuk men'cipta' tajuk baru, begitulah jadinya.. mcm Home Alone 2-Home Alone 3, etc... mcm Sembilu 1-Sembilu 2, etc... tapi tak macam Sepet-Gubra, etc... whatever~~

semalam petang, around kul 6 lebih; terima satu call dari number 4*******.. ku berpikir, area wangsa maju, keramat, ampang nie... hmm... perbualan telefon bermula...
Ms 4 : Hello, Ms S.
Ms S : Ya, saya bercakap...
--ada gangguan mcm handphone signal bergaduh ngan speaker pc--sabar jelah--kata hatiku..
Ms 4 : Kejap ye Ms S..
Ms S : Okay...
--beberapa saat selepas itu--
Ms 4 : Saya **** (aku seriusly x dengar nama dia), dari ******** (pun samar2 bunyiknyer).
Ms S : Maaf cik.. Saya kurang dengar... Boleh tolong kuat sikit?
Ms 4 : Saya call dari P Corp. Just nak inform Ms S bahawa second interview haritu successful. Kami berminat untuk menawarkan jawatan kepada Ms S.
--dalam pada tuh aku dah.. ehehehe..--
Ms 4 : Tapi, sebelum tu, Ms S kena datang untuk buat medical checkup dulu yek..
Ms S : Ooo.. Terima Kasih... Bila start ye, actually?
Ms 4 : Bulan April.. 1hb..
Ms S : 1hb Ahad kan?
Ms 4 : Hmm... Means Isnin tuh la.. 2hb... Apa-apapun, bila Ms S boleh datang untuk buat medical checkup semua?
Ms S : Kalau masuk minggu depan, means saya kena datang medical checkup secepat mungkin la kan? Macamana kalau esok pagi?
Ms 4 : Hmm.. okay jugak.. tapi datang dlm kul 10 lebih la yek...
Ms S : Okay... Saya datang after 10 la... Offer letter semua plak camana yek?
Ms 4 : Once dah settle medical checkup, baru kami issue offer letter pada Ms S.
Ms S : ookk... kalau mcmtuh, esok pagi saya datang terus ke receptionist haritu la kan? Minta kat situ ke borang medical checkup tuh?
Ms 4 : Ya. Ms S datang and inform receptionist. Nanti Ms S akan meet ngan HR people.
Ms S : Okay.. Thanks ya... Salams...

lepastu jek... terus inform mak aku yg tengah layan spirit of love, hehehe.. inform abah yg tgh lepak baca paper... hehhehe... tergembire sekejap... alhamdulilllah!!!!!

tadi, kul 11.20, aku sampai kat P Corp... Jumpa Mr HR... Diskuss2 lagi... Dia cakap kalau x dapat salary as expected, berapa yg aku boleh pergi?.. Aku cakap.. Hmm.. Takpela, ikut last drawn salary pun... Actually, beberapa hari selepas second interview tuh pun, aku rasa tipis gak peluang nak dapat offer kut... sebab salary gak la... derang x puas hati dengan apa yg aku expect... hehe, tapi nak buat camana; selagi aku boleh pertahankan apa yang aku nak, aku akan cuba pertahankan... tapi, tadi tuh aku jadi xpelah, sebab dah mcm mmg takpelah... memikirkan yang aku nih taknampak cahaya terang mana jalan aku nak tuju... tuh yang aku jadi mcm mengalah plak... (bahaya kan???) lagi satu aku rasa peluang tuh amat tipis sbb dekat jobstreet.com aku tgk status = unsuccessful, position = closed... kaler merah lagik!!! dan dah dekat 2 minggu interview berlalu... tapi, alhamdulillah..
lepas diskuss2 tuh, die tunjuk gak la offer letter tuh, walaupon katanya, selagi aku x setelkan medical checkup; aku x leh dapat offer letter tuh... hehehe... alhamdulillah, ok la offer nye..
then, aku pun g medical checkup, then hantar balik report kat P Corp, then sign offer letter...
aku akan report duty Isnin 2 April kul 8.15 pagi!!!! Hahahhaa... Giler awalll~~~
Masa bekerja rasmi aku 8.15-5.15 Mon-Fri... Tapi, sbb aku mmg akan dihantar ke site office... so, aku rasa (dan rasaan aku nie surely betul), dia takkan jadi 8.15-5.15 Mon-Fri kutt... hahaha... biasalah tuh kan.. takpelah.. kontrak setahun... (ayat sama aku masa accept offer kat Damai)

aku harap apa yang aku buat nie dapat menunjukkan jalan mana aku nak tuju... sbb masa first interview tuh mmg aku dah cakap kat interviewer2 tuh yang aku nie mcm dah tak tahu mana nak tuju... aku mmg nak cari satu arah yang aku boleh jadik subject-matter-expert... and, derang kata insyAllah akan ada peluang untuk aku kalau aku buat betul2 kat P Corp...

apa-apapun... thanks a lot family, kawan2 yang banyak bagi semangat kat aku lepas aku letak 1-day notice haritu.... mak, abah, ayya, imat, ieie, cik mon, mak de, papa de (fwd resume), sherry, naniey, zurai, kak watie, kak zura, adda (fwd resume to her boss), naneeno (fwd resume to her boss), kak leen, liza, rahim, mahdi, zul, en nazri (come-back), mr anonymous (business idea), razi (business partner to-be), imah (ko kata aku muka rezeki), zayana (forwardkan iklan2 kerja kat aku), idah, syazana, azwa, najie (nak tolong aku kalau aku nak migrate ke Dublin), deepa, and ita... tanpa support korang semua, sure ke-down-an aku makin menjadi2 dan mungkin dah nak jadik lost-hope utk diri sendiri....

apa-apapun, mungkin kes ini pun akan jadi, kita hanya merancang.. tuhan yang menentukan... wallahua'lam... tapi yang pastinya, aku dah belajar something dalam masa sebulan nih... n, aku dah ada business idea... masalahnya, idea nie takda business model lagik... aku tatau camana business ni buleh generate pulangan, sbb aku rasa dia macam more towards community service... hahahaha... nanti bila aku dah pikir banyak sikit, aku citer lagi kat sini yekk...

5 Comments:

Anonymous Anonymous typed...

Takpelah, masih ada peluang jadi usahawan in future. Semoga kali ni lebih cemerlang di PC berbanding kat company resort tu. Nanti dapat first pay, belanja lah kawan2 makan satay kat Rasta.... dan jemput saya skali. InsyaAllah berkat :)

01:30

 
Blogger Shara typed...

thankss!!! insyAllah!!! aminn..

09:19

 
Blogger na-nee-no typed...

kongrets my fren! btw, aku tak dpt emel resume ko....

in case kalo ko still looking for a new change, forward2 je la kat aku @ nanizaharani@gmail.com. anyway, slalu kene ade trust dlm apa ko buat. igt, tak semua tempat ko pegi semuanya menepati apa yg ko nak. yg penting believe in yg mane menepati apa yg ko nak dan cherish it! mcm aku! rase mcm nak stay 5 taun kat kompeni skang ni. hehehehe.... (walopon certain things agak sucks)

15:02

 
Anonymous Anonymous typed...

congrats!!!

that's the spirit my sister.
never give up. ape jua cabaran yg dtg ade hikmah but you must be strong.
Bukan senang utk senang.
hopefully, kat tempat kerja baru nanti try your best, jgn pikir negative, try ur best. kadang2 kite pun surprise ape diri kite mampu buat.
so bg peluang pada diri sendiri

17:31

 
Blogger Shara typed...

thanks all!! insyAllah akan ingat & praktikkan petua2 tu..

21:59

 

Post a Comment

<< Home