_sharax journal_ _a word or two or more about her journey day-to-day _what she thinks that she might not share verbally _what she amazed at, who she wrote about, when she experience it, where have she been, which she prefer more, how she express it_

Wednesday, March 14, 2007

_kita_hanya_merancang_

hmm... itulah.. kita hanya merancang, tuhan yang menentukan... aku x sangka harini aku dah jadi jobless... pastu, isnin malam tuh; aku ngan mak g beli tiket bas nak balik Kelantan (which mmg x dirancang aku akan ikut balik sbb aku x-akan dapat cuti)... tapi semalam aku nye tiket terpaksa dijual balik... sebab petang smalam aku dpt call panggil interview esok pagi... uwaa... skang aku stranded sorang2 kat rumah... mak ngan abah balik kelantan, ieie teman cik mon balik perak, ayya ngan imat lom balek lagik... aku rancang tadi nak makan nasik lauk lemak ketam ngan ayya dan/atau imat; last2 aku makan sorang2 sebab xde sorang pun balik lg... petang tadi aku plan nak sambung keje freelance aku yg lom siap, tapi malas giler... end up aku tgh blogging plak nih...

so, aku pun terfikir... kejap jek kalau tuhan nak re-arrange plan yg kita dah buat kan... kadang2 rasa macam aku xnak langsung buat plan, biarkan aje... go with the flow... tapi, aku dah biasa sangat buat planning... even utk benda2 kecik pun aku akan plan... dan sambil2 aku menulis nie, aku macam tetiba dapat ilham... hmm, maybe aku buleh buat kerja2 planning nie... kalau interview aku x lepas esok, maybe aku akan try venture dalam business kutt... nak start kecik2 dlu... semalam dah beli satu starter book 'ENTREPRENEUR'... haa... tetibe teringat nak cite pasal kebetulan smalam... ader kaitan gak ngan 'planning'.... pagi smalam; aku, shelah dan imat kuar umah kol 10 nak amik tiket naik skybridge KLCC... nak bawak Shelah actually, sementelah dier cuti skolah dan imat cuti dan aku 'jobless'... sampai kat kaunter, encik kaunter tuh kata plg awal sesi 3.30pm... uwaa.. 5 jam lagik... so, aku nak balas dendam, aku mintak 6 tiket... double dari jumlah kami... pastu kiterang g layan Charlotte Web, hahaha... aku tatau citer tuh 'hero' die khinzir... hahaha.. sebelum muvie start, aku siap makan auntie's anne... sebelum sempat habis pretzel aku, citer pun start... trus kuar gambar hero dilahirkan... aduiii... terus berpaling tadah aku menghabiskan makananku.... okeh sambung citer skybridge... habis muvie, mak telefon; katanya ader org nak cakap... rerupanya cik mon... trus aku ajak die dtg klcc... dekat2 kol 3 cik mon pun datang... dalam perjalanan dari centre court ke kfc, tetibe cik mon ternampak makde kat eskalator... trus dier jerit, eh midah... hahahaha.... so, jejak kasih lar kami kat situ... the best part is; makde dtg ngan uncle... so, kalau aku ajak derang join, leh cukupkan korum 6 org utk tiket aku tadik... hahahah.... so, at 3.30pm... kami ber-6 pun naik ler ke skybridge... hahaha... sungguh unsangkarable...

sambung citer planning... korang2 leh tak kasik suggestion kat aku, apa bisnes yang aku buleh start ngan 'kemahiran planning' aku... what i have in mind skang is 'travel planner'... hehehe... aku mmg suke berjalan... kaki aku sentiasa gatal...

2 Comments:

Blogger na-nee-no typed...

mesti ko inspired dr aku dulukan... hahaha... main blasah antar resign letter... tapi tu laa.. kdg2 kita tak merancang langsung.. bergantung pd takdir je... tapi tuhan tu maha adil dan maha penyayang... kalo die rase usaha kita tu cukup tinggi utk capai sesuatu... insyaAllah die akan bagi jugak. Alhamdulillah.. walopon aku keje baru ni biase la keje mane2 ade problem... tapi aku agak hepi jugak laaa.. ape-ape pon beb, ko mesti strong... jgn putus asa dan jgn hirau ape org kutuk/ckp kat ko! chaiyo!

15:39

 
Anonymous Anonymous typed...

whatever things happen must have something behind it...
anyway teruskan plan shara utk jadi travel planner...
nanti boleh tolong akak, sebab kaki akak pun gatal nak berjalan...hehehe

15:35

 

Post a Comment

<< Home